Jocurile racing sunt o pasiune veche pentru mine, una care a început acum mulți ani bătând recordurile celorlalți șoferi din Need for Speed Porsche. Adrenalina fracțiunilor de secundă a evoluat odată cu genul în sine și înainte să-mi dau seama am trecut și prin perioada NFS Underground, urmată de nebunia simulatoarelor pe circuit, iar mai apoi aprofundată în sistemul de live-service implementat de Forza Horizon și The Crew.
Fiecare eră a venit cu ceva diferit, iar acum se prea întâmplă ca atenția dezvoltatorilor, și a gamerilor deopotrivă, să cadă pe modelul open-world; hărți vaste, deschise explorării și pline de activități interesante. Pe hârtie sună bine și are la bază niște idei super tari, doar că în practică sunt puține jocuri care au balansat toate elementele astea. Iar la această listă distinsă de jocuri cu mașini faine putem adăuga fără doar și poate The Crew Motorfest.
Dar oare ce mai poate reinventa Motorfest ca să aibă sens încă o lansare de Forza Horizon-ish? Iar adevărul este că nu prea multe – și vreau să încep acest review cu evidentul: The Crew Motorfest împrumută multe elemente de la Horizon. Să fiu sincer, nu apreciez tacticile de genul și adesea sunt critic la adresa jocurilor inspirate de alte serii de succes. But hear me out – în ciuda inspirației evidente, noul racer de la Ubisoft a reușit să se diferențieze și sincer, dacă la anul nu vedem un Forza Horizon cu adevărat bun, ar putea deveni prima destinație a pasionaților de racere arcade open-world.
Colegul care copiază tema atent, ia notă mai mare
Trebuie să încep prin a-i apaluda pe cei de la Ivory Tower, dezvoltatorii jocului. Aceștia au văzut că vechea abordare din The Crew nu mergea – America de Nord este prea mare și goală ca să o poți face mai interesantă într-un joc, așa că toate lucrurile trebuiau scalate ceva mai jos. Așa că a fost aleasă o nouă locație, una exotică și cu o cultură foarte frumoasă pe care s-o descopere jucătorii: Hawaii.
Și povestea sună cam așa: Motorfest este un festival dedicat culturii auto, care se desfășoară pe insula O’ahu din Hawaii. Și dacă sună cunoscut, da, este un cot în gura lui Forza Horizon 5 care este plasat în Mexic. Doar că Ivory Tower au înțeles puterea locației, iar The Crew Motorfest este atât un joc cu mașini, cât și un mic ghid al insulei pe care se desfășoară. Personajele cu care interacționezi sunt autentice, și chiar dacă adesea au replici foarte cringe, măcar nu vorbesc mexicanogleza obositoare din FH5.
Dar toate chestiile astea nu contribuie decât la atmosferă, iar ce contează cu adevărat este ca locația să fie amuzantă și potrivită pentru ce vei face 90% din timp, adică pentru condus. Iar O’ahu are multe de oferit, de la o autostradă pe care poți stabili noi recorduri de viteză, la păduri dese pe care le parcurgi cu mașini 4×4, plaje pe care faci drifturi cu buggy-ul și zone urbane cu zgărie nori și străzi late, bune de drift-uri. Iar astea sunt doar așa, vârful iceberg-ului.
Cu toate astea, The Crew Motorfest are aceeași problemă ca și Forza Horizon. Mă refer, desigur, la senzația de gol. Harta este mică în comparație cu jocurile precedente, dar cumva are locații în care nu circulă nimic. Și chiar dacă mașinile participante la trafic sunt enervante într-un joc racing, atunci când vrei să oferi autenticitate unei locații, ești obligat să găsești un echilibru.
Una peste alta, locația “a crescut pe mine” după cum ar spune americanu’ și după câteva ore de explorare mi se pare o experiență ceva mai interesantă decât Mexicul din Horizon 5 care m-a plictisit după primele trei-patru ore.
The Crew Motorfest are un roster ambițios și o progresie corectă
Dacă voia să aibă o șansă la coroana open-world pe care o poartă de câțiva ani seria Forza Horizon, noul The Crew Motorfest trebuia să ofere cel puțin la fel de multă diversitate atunci când vorbim despre vehiculele cu care alergi pe hartă. Și marele push spre diversificarea ofertei a venit cu The Crew 2 prin introducerea avioanelor și a bărcilor. Și ce-am primit este un catalog cu peste 600 de vehicule.
Adică Ubisoft a făcut un efort colosal și a reușit să livreze un total demn de Forza Horizon și banii investiți de Microsoft pe licențe. Și în loc să ai șase modele diferite de Corvette, vehiculele din The Crew Motorfest se împart în mai multe categorii: mașini de toate formele și culorile, motociclete, ATV-uri, bărci și avioane. DI-VER-SI-TA-TE!
În felul ăsta ai mai puține modele din fiecare tip de vehicul, dar șansa de a le încerca pe toate este mai mare decât în alte jocuri… bine, decât în Forza. Și altă chestie super tare pe care am apreciat-o la The Crew Motorfest este progresia. I mean, da, e super tare să ai acces la hypercars cu care să alergi cu 400km/h pe autorstradă, dar dacă asta se întâmplă încă de la începutul jocului, cum mai sunt motivat să deblochez alte mașini? Sau care mai e farmecul să te dai cu o “rablă” de 400 de cai, dacă te așteaptă un Bugatti Chiron în garaj? Blasfemie!
Cursele și diversele activități sunt împărțite în playlist-uri. Fiecare astfel de playlist are o tematică specifică, astfel vei ajunge să treci prin mai toate disciplinele posibile, de la off-road până la drifturi și curse unu la unu pe 400m. Playlist-urile oferă în jur de opt activități, varietatea aici fiind destul de mică. Cele mai multe activități sunt curse, mai există și tot felul de încercări, dar nimic spectaculos. Totuși, diversitatea mașinilor ajută mult, iar într-un playlist cu muscle cars, spre exemplu, vei conduce de la primele Mustang-uri din anii ‘60 până la bestii precum Dodge Challenger Hellcat.
Să zicem o medie de 45 de minute per playlist, timp în care zic eu că joci destul de mult cât să te saturi, dar destul de puțin încât să nu devină enervat. Iar dacă ai un playlist anume care ți-a plăcut și vrei să-l mai joci odată, te poți întoarce cu propria mașină. Și aici ajungem la progresia vehiculelor. Inițial nu ai mașini potrivite pentru fiecare playlist, dar este ok pentru că personajele din joc îți sar în ajutor și îți oferă mașini din colecțiile personale.
Odată completat un playlist, acesta îți va oferi o mașină cadou și ca să se asigure că o vei folosi, jocul își deblochează și activități secundare: bate un record de viteză, fă drift peste 300m, mergi pe contrasens x secunde, toate astea cu mașina primită ca bonus. Fiecare challenge completat îți va aduce puncte XP și bani cu care poți cumpăra mașini cu care să primești acces la alte playlist-uri. Combini toate astea cu prețurile mari și obții un nivel de grind potrivit care te pune puțin pe gânduri atunci când te hotărăști să arunci câteva milioane de credite pe un nou hypercar.
P.S.: Dacă ai jucat The Crew 2 și ai un garaj plin, îl poți transfera în The Crew Motorfest. Un serviciu mișto pentru veteranii seriei care deja au investit ore bune în colecția de vehicule din jocul precedent. Adică și extra cheltuieli pentru Ubisoft care au trebuit să reînnoiască unele licențe.
Gameplay-ul a evoluat masiv, dar încă nu este ce trebuie
Trebuie să recunosc, nu am fost niciodată un fan al francizei The Crew. Nu a fost prezentarea, ori selecția mai mică de vehicule; ce m-a deranjat în trecut a fost gameplay-ul. Mașinile pur și simplu nu se conduceau cum trebuie, iar într-un joc dedicat lor, ăla este tot farmecul. Și nu, de data asta nu o să mai trag paralele către Forza Horizon pentru că nu ar fi corect. În schimb vreau să le mai dau o bilă albă dezvoltatorilor pentru îmbunătățirile aduse. The Crew Motorfest se simte ca un simcade în toată firea, fizica jocului este în sfârșit ok și mașinile se conduc mult mai bine decât înainte.
Nu poți avea pretenții de realism de la un joc cu rampe hot-wheels plasate random pe o insulă din Hawaii, dar pentru ce vrea să fie Motorfest, cred că avem parte de cel mai echilibrat gameplay de până acum. Mașinile se comportă bine, un muscle se va conduce diferit de un hatchback, iar senzația de viteză este redată decent. Și ce mi-a plăcut în mod special a fost abordarea arcade, de tip NFS Underground pe care o are jocul.
Mașinile pot fi personalizate în detaliu, cu wide body kits și tot felul de neoane și nebunii, mai-mai scoase din NFS Unbound. Mai frumos, toate au NOS, iar când spun toate mașinile, mă refer la TOATE – gen până și avioanele și bărcile au nitro. Bine, există o disciplină wannabe F1 în care nu își face apariția, dar este o porțiune atât de mică încât nici nu contează.
Și am ajuns la avioane, bărci și alte căruțe – dacă nu par încântat din cum scriu, este pentru că nu sunt. Mașinile sunt mișto, se conduc fain și pot fi spectaculoase, dar restul? Mi-e scârbă de bărcile alea de mor, mai ales că trebuie să tragi de stick în jos mereu pentru extra viteză, iar avioanele și controlul acestora sunt inferioare celor din GTA V… nici nu o să mai continui. Motoarele în schimb sunt ceva mai fericite, iar ATV-urile nu le-am înțeles, nu îmi plac, iar după ce mi-am terminat treaba cu ele, nici că mi-am mai amintit că sunt în joc.
Activitățile pe care le ai de făcut sunt destul de straight-forward și pot fi urmărite cu ajutorul niște bife cărora le dai pin pe ecran. Dar asta vei face maxim 15-20 de ore pentru că inevitabil, va deveni plictisitor după o vreme. Iar asta te obligă să te aventurezi în lumea online, să concurezi cu alți jucători pentru premii substanțiale in-game și să te ferești de grieferii care încearcă să le strice distracția celorlalți.
Personal nu gust atât de mult experiența de online racing cu necunoscuți, însă am găsit doi durlăi cu JDM-uri care au fost de acord să mă ajute să completez niște challenge-uri cu Toyota Supra câștigată după un playlist. Ai bonusuri dacă mergi în formație cu alți șoferi, poți să îți prezinți mașinile preferate la car meeting-uri, ai șansa să îți împarți design-urile custom de pe mașini cu alți jucători și poți chiar să apari în topul celor mai populare paint job-uri. Per total, experiența online a fost ok și mi-a plăcut că s-a pus aspect și pe socializare, nu doar curse peste curse.
The Crew Motorfest este o lansare completă, cu o prezentare impecabilă
Am jucat The Crew Motorfest pe PC și ce-i drept am pus mâna pe copia de review ceva mai târziu decât restul colegilor recenzori. Așa că pentru mine, la circa cinci-șase zile după lansare, experiența a fost flawless. Nu am întâmpinat probleme de optimizare, nu am avut crash-uri și foarte important, driverele plăcii video AMD Radeon nu au avut nimic împotrivă cu jocul. Cine știe, cunoaște…
Asta mă face să cred că Ivory Tower au dedicat ceva timp părții tehnice. Desigur, există și scăpări, iar pe alocuri am mai văzut niște texturi care făceau pop-in, ori uitau să încarce și brusc mă jucam la 144p. Nu este un joc perfect, dar raportat la alte lansări din ultima perioadă, măcar ăsta merge bine spre foarte bine încă de la început.
Grafica se prezintă bine, dar pentru un racer nu este ceva care ar trebui să ne mire. Atenția la detaliu nu este la fel de mare ca în Forza Horizon, deci ia-ți adio de la poze cu textura la milimetru a farurilor de pe mașină. Glumesc, nu era necesar așa ceva, iar Forza face asta pentru că… poate. În schimb, The Crew Motorfest oferă o paletă de culori foarte vii, câteodată puțin nenaturale, dar extrem de plăcută ochiului. Asta aduce la viață și locația, iar elementele de design precum baloanele imense și artificiile multicolore fac fundalul ceva mai activ, nu te simți de parcă ești tu, mașina, un drum și negru în jur.
Am totuși ceva de comentat la adresa portării pe PC. Nu știu dacă este din cauza motorului de fizică ori vreo problemă d-asta stupidă, dar jocul este blocat fie la 30, fie la 60 de cadre pe secundă. Deși configurația ar duce peste 100FPS ca să pot hrăni monitorul de 144Hz, jocul nu vrea să dea peste 60 de cadre pe secundă. Probabil există vreo variantă 3rd party pe PC, dar mi-e lene să caut așa că m-am mulțumit cu 60 plus Freesync ?
Pe partea de UI îmi place ce se întâmplă cu meniul, fiind o interfață generală foarte aerisită și submeniuri cu diverse opțiuni. Nu ai magazin de microtranzacții, nu ai reclame in-game, nu am dat de niciun pop-up enervant cu vreo ofertă și mi-a fost relativ ușor să găsesc tot ce caut. Meniurile au sens și o să te miști intuitiv prin ele.
Ah, și trebuie să menționez chestia asta pentru că mi s-a părut foarte tare. Atunci când folosești camera din bord vei observa rapid că volanul este la 900 de grade. Asta este o chestie care m-a enervat foarte tare la Forza și alte jocuri, iar în The Crew Motorsport este implementată mișto. Mai sunt momente în care se învârt mâinile nenatural de rapid, dar este bine. Atenția la detalii nu se oprește aici, iar puținele momente în care poți vedea picioarele personajului, acestea răspund la cât de tare apeși triggerele de pe controller. Și pe cât de tare este camera din bord, oglinzile nu sunt randate… ai toate detaliile astea, la naiba, merge ceasul din bord, dar nu ai oglinzi, chestie care îți cam rupe senzația de imersivitate.
Și ca să încheiem discuția despre grafică și prezentarea jocului, trebuie să adresăm și playlist-ul. Nu știu cum se face, dar jocul care se învârte în jurul unui festival nu prea pune accent pe muzică. Piese sunt, stații de radio la fel, dar parcă nu am auzit muzica niciodată, iar când băgam de seamă că este acolo, se datora faptului că știam deja piesa. Selecția este destul de ok, ai mai multe genuri muzicale acoperite, iar dacă dai muzica mai tare din meniu te poți bucura de ea.
După circa 30 de ore de jucat The Crew Motorfest, pot spune că știu cu ce se mănâncă și chiar dacă nu i-am descoperit cele mai ascunse secrete, o voi face cu siguranță. A reușit să mă cucerească și să fiu sincer, aveam nevoie de un motiv ca să dezinstalez Forza Horzion 5 de pe PC. Mai punem la socoteală și faptul că The Crew Motorfest oferă minim cinci-șase ani de conținut, vezi The Crew 2, și cred că ne-am găsit competiția pe care o așteptam de atâta timp. Urmează să vină și următorul Test Drive Unlimited, așa că subcategoria de racere arcade open-world urmează să devină mult mai interesantă.
The post The Crew Motorfest este competiția ideală pentru Forza Horizon (REVIEW) appeared first on gadgets & lifestyle..
No comments:
Post a Comment